Kunhan design teamimme pääsee pidemmälle, julkaisemme havainnekuvia ja muuta kaikille ihailtavaksi ja ideoitavaksi. Suunnitteluun on valittu alan ykköstoimistot Amfibi ja Toast Engineering. Ensimmäiset pienoismallit on jo tehty Toast Engineeringin Helsingin toimistossa. Purjehduslayout tulee olemaan aika paljon Sagittaa, koska siitä on vaikea parantaa. Ulkoasu tulee olemaan sagittamaisen tyylikkään minimalistinen, mutta koska uudella veneellä ei vielä ole historiaa, muotokieli on tarkoituksella osin sellaista klassista tyyliä, mitä ei ennen ole nähty.
Aikataulusta sen verran, että Hesan MM-kisat purjehditaan tietysti Sagittalla. Kun joidenkin vuosien päästä uusi vene on vesillä, NGNG voi treenata kolmella veneellä ja kisassa NGNG voittaa aina: Sagitta kevyessä, uusi keskituulessa ja Ilderim kovassa. Jolleivat sitten kaikki kolme tule byyriin samalla millisekunnilla!
Vuonna 1939 näistä piirustuksista rakennettiin Ruotsissa kahdeksikko Iskareen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti